خودکشی ۲ دختر تازه مرخص شده از بهزیستی

ارسال خبر: خانم نازی نیکویی سلیم 7 دی

58-Copy-300x191“پریا” و “روا” دو دختری که از مرکز نگهداری دختران بهزیستی آذربایجان شرقی ترخیص شده بودند، روز جمعه در تبریز اقدام به خودکشی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، “پریا” و “روا” با خوردن قرص برنج به این عمل اقدام کردند که با وخیم شدن حال این دو و تماس مردم با اورژانس به بیمارستان منتقل می شوند و با تلاش عوامل بیمارستان روا از مرگ نجات می یابد ولی پریا جان خود را از دست می دهد.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی شنبه شب در این خصوص گفت: “پریا در سال ۱۳۹۰ به همراه خواهر و برادر خود به دلیل فوت پدر و ازدواج مادر با دستور مقام قضایی در بهزیستی استان پذیرش شد و در سال ۱۳۹۳ با درخواست خود پریا و مادرش به صورت موقت به مرخصی می رود”.

محسن ارشدزاده با بیان اینکه هم اکنون خواهر و برادر پریا در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، افزود: “پریا پس از مرخصی موقت در سالجاری نیز دو بار درخواست ترخیص از بهزیستی می کند و در هر دوبار به دلیل داشتن صلاحیت مادر اجازه ترخیص صادر می شود”.

وی اظهار کرد: “روا نیز به همراه برادرش در سال ۱۳۹۰ به دلیل طلاق پدر و مادر و با دستور قضایی در بهزیستی پذیرش می شوند که برادرش پس از گذراندن خدمت سربازی اکنون زندگی مستقل دارد”.

ارشدزاده اضافه کرد: “روا در سال ۹۱ به دلیل داشتن صلاحیت نگهداری توسط مادرش با حکم مقام قضایی از بهزیستی ترخیص می شود و در سال ۱۳۹۲ به دلیل ناسازگاری با خانواده به بهزیستی بر می گردد تا اینکه در مرداد ماه سال جاری با درخواست خود و مادرش از بهزیستی مرخص می شود”.

وی تاکید کرد: “تمامی مراحل ترخیص و پذیرش آنان بر اساس قانون انجام شده است”.