«بانوی نارنجی پوش خراسان شمالی تنها رفتگر زن ایرانی»

ارسال خبر: خانم لیدا اشجعی 30 آذر

1-3به نقل از رادیو کوچه: شهر پیش قلعه از شهرهای تابعه شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی، تنها شهر ایران است که یک بانوی نارنجی پوش به عنوان رفتگر در آن مشغول به کار است.
در ۴۰ کیلومتری شمال غرب شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی، در شهری به نام پیش قلعه از توابع شهرستان مانه و سملقان، بانویی زندگی می کند که مردانه وار با پذیرش شغل رفتگری در شهرداری این شهر، یک زندگی هشت نفره را شرافتمندانه سرپرستی کرده است.
براساس پیگیری های انجام شده، صغری خانی شهرآبادی اولین بانوی نارنجی پوش ایرانی است که با حضور درشهرداری مردانه وار هر روز صبح بخشی از خیابان‌های شهر پیش قلعه را رفت و روب می کند.

او زنی ۶۱ ساله است، دارای همسری ۷۶ ساله با شش فرزند پسر، حدود ۹ سال است که به خاطر مشکلات اقتصادی و مریضی همسرش، به عنوان کارگر کارمزدی با شهرداری همکاری می کند، بقول خودش از روزی ۳۰ تومان شروع به کار کرده تا حال که دستمزدش به روزی ۲۰ هزار تومان رسیده است.
این بانوی تلاشگر و زحمتکش با بیان این مطلب می گوید: با همین مقدار حقوق توانسته است، زندگی اش را سامان ببخشد، فرزندانش را سیر و همسرش را که دچار فراموشی نیز هست، سرپرستی کند.
صغری خانی شهرآبادی اولین بانوی نارنجی پوش ایرانی است که با حضور در شهرداری مردانه وار هر روز صبح بخشی از خیابان‌های شهر پیش قلعه را رفت وروب می کند
خانم خانی که هم اکنون در منزلی با دو اتاق کوچک، با آشپزخانه ای چندمتری و بدون حمام، زندگی می کند، می گوید که چندسالی است این خانه را هم به لطف کمیته امداد امام صاحب شده است.
در این خانه کوچک یه اتاق متعلق به این بانو و همسرش و یک اتاق متعلق به پسر و تازه عروسش است؛ آشپزخانه کوچکشان هم محلی مشترک که هر دو خانواده از آن استفاده می کنند.
به گفته او، فرزندانش که همه پسر هستند، به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته اند به تحصیل خود ادامه دهند و برای کمک به زندگی همه به شغل کارگری روی آورده اند.
خانی می گوید: به رغم مشکلات اقتصادی زیادی که داریم خدای بزرگ را شاکرم که از طریق زحمت و تلاش و با روی آوردن به شغل رفتگری به مردم شهرم خدمت و روزی پاک و حلالی را به خانواده ام عرضه می کنم.
این بانوی نارنجی پوش در خطه خراسان شمالی، که تنها آرزویش سلامتی و خوشبختی فرزندانش است می گوید: برای تحقق این آرزو هرروز به درگاه خدا دعا می کنم.