لیست جدید کتاب های کتابخانه

لیست جدید کتاب های کتابخانه جهت اطلاع حضورتان ارائه می شود:

مانتره

در تعریف واژه «مانتره» و «سرسوتی» در روایات اسطوره‌های هندی، سخنان دارای نیروی سحر آمیزی است که می‌‌تواند دانایی را از اندیشه به عمل در آورد. این نیروی جادویی که «مانتره یا منتره» نامیده می شود، در وداها و در ادبیات هندی، نمایانگر کلام مقدس است و قدرت آن در به انجام رساندن اعمال جادویی از طریق گفتار است.
http://ketab.bashariyat.org/?p=11000

کتاب بــــــاور – ندا امین

همیشه در زندگی اعتقادم بر این بوده که هرچه بر سرمان می آید، چه خوب و چه بد، براساس اعتقاد و باورهایی ست که در ذهنمان است و جهان پیرامون ما بر اساس نگرش و اعتقادات ما شکل میگیرد، ما در طول مدت زندگیمان هر آنچه آموخته ایم انجام می دهیم و به هر آنچه انجام می دهیم باور داریم، به بد و خوب بودن باورهایمان توجهی نداریم، به درست یا غلط بودنشان فکر نمی کنیم، فقط باور داریم و انجام می دهیم، مانند یک ربات که طبق برنامه ای که به آن داده شده عمل میکند، فکر هم نمی کند، به آنچه انجام می دهد نمی اندیشد، فقط انجام می دهد. ما هم شدیم مثل رباط ها، از کودکی هر چه که به ما می آموزند، بدون فکر، بدون توجیح و بدون دانستن علت، طوطی وار می آموزیم و تمام این آموخته ها طی سالها تبدیل به صندوقچه ای کهنه می شود که پر است از باورهای درست و غلط، کهنه و نو، راست و دروغ، منطقی و بی منطق… و درتمام طول زندگیمان حتی حاضر نیستیم برای یک دقیقه، حتی یک دقیقه، فقط یکی از آنها را بیرون بکشیم، به آن نگاهی بیندازیم و در موردش فکر کنیم. ما از خودمان نمی پرسیم، به آنها نگاه نمی کنیم، زیر سوالشان نمی بریم، در موردشان فکر هم نمی کنیم،. چون می ترسیم، از رسیدن به حقیقت می ترسیم از دیدن تاریکی های درونمان می ترسیم و ترجیح می دهیم در همان تاریکی بمانیم و ذهنمان را به خاطر این گونه مسائل که به قول بعضی ها برای آدم نان و آب نمی شود خسته نمی کنیم، گو اینکه همین باورها هستند، همین فکر ها و همین اعتقادها هستند که لحظه لحظه ی زندگی ما را به وجود می آورند. در این کتاب سعی کرده ام تا در قالب داستان ذهنیات و باورهای یک انسان را به نمایش بگذارم و تمثیلی از زندگی هر یک از انسانهای روی زمین و تاثیر عقایدشان بر زندگی آنها را نمایان کنم… باشد که موثر قرار گیرد.
http://ketab.bashariyat.org/?p=11011

فاجعه سینما رکس

این کتاب به بررسی رویداد آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ امرداد ۱۳۵۷ می‌پردازد. درباره‌ اين فاجعه‌ مقاله‌هايی نوشته شده و برخی شخصیت‌های سیاسی در بخشهایی از کتابهایشان در مورد آن مطالبی را فاش کرده‌‌اند. ولی تا کنون هیچ کتابی که اين رخداد مهم تاریخ معاصر ایران و زمینه‌ها و پیامدها و مسائل گرداگرد آن را به گستردگی مورد مطالعه قرار داده باشد نوشته نشده بود. اين نخستین کتابی است که پس از گذشت بیش از سی و شش سال از آن حادثه نوشته می شود.
نویسنده کتاب ، مجید احمـديان ، این پژوهش را از موضعی بی‌طرفانه و مستقل از احزاب سیاسی انجام داده و جهت پخش ، آن را در اختیار دکتر محمود مرادخانی [ فرزند استاد علی تهرانی (نخستین قاضی پرونده سينما رکس)]، قرار داده است. ایشان در پیشگفتار مطالب شایان توجهی درباره اين جنایت عرضه نموده که بر اعتبار سخن نویسنده می‌افزاید.
http://ketab.bashariyat.org/?p=11006

ریشنـــــــــامه

وقتی می توان برای مشتی بی وطن (آخوند)، تازی پرست (پاسدار)، بی غیرت (بسیجی)، وحشی و جنایتکار (لباس شخصی) و کاسه لیس (نیروهای مزدور انتظامی) لطیفه ساخت، دور از شعور و عقل و درایت است که برای هم میهن ترک، لر، شمالی، قزوینی، اصفهانی، همدانی و … لطیفه سازی کنیم. ریشنامه، نمایشگر خشم و خروش روحی و فکری ایرانیان علیه جنایتکاران چپاولگر یعنی آخوندها، پاسداران و بسیجی هاست. ریشنامه مفصل ترین مجموعه لطیفه های سیاسی برای دکانداران دین و کاسه لیسان آنهاست. ریشنامه یک حرکت فرهنگی و سیاسی در راه شناخت طنزآلود اسلام و آخوند است و آغازگر حرکتی بنیادی در دو زمینه است: مرحله نخست پایان دادن به لطیفه سازی علیه یکدیگر به منظور حفظ اتحاد و انسجام و در گام بعدی به ریشخند گرفتن اشغالگران تازی پرست میهنمان
http://ketab.bashariyat.org/?p=11016