آزادی پنج تن از زنان بازداشت شده از زندان قرچک

ارسال خبر: خانم مونیکا قریشی 9 آذر

TAJAMMOE-DENA-1-300x191سیمین عیوض زاده، لیلا میرغفاری، شرمین یمنی و دوتن دیگر  با قرار کفالت از زندان قرچک آزاد شدند و تعدادی همچنان در بازداشت به سر می برند. با خبر آزادی سیمین عیوض زاده اعتصاب غذای همبستگی تعدادی از زندانیان بند هشت اوین نیز پایان یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دقایقی پیش سیمین عیوض زاده با قرار کفالت از زندان قرچک ورامین آزاد شد، پیش از وی نیز لیلا میرغفاری، شرمین یمنی و دو تن دیگر از زنان بازداشت شده نیز آزاد شده بودند. هنوز تعدادی از فعالین بازداشت شده و از طرفداران محمدعلی طاهری، در زندان قرچک نگهداری می شوند که هویت و اسامی دقیق آنها تا این لحظه مشخص نشده است.

گفتنی است حدود بیست تن از فعالین مدنی طی تجمعات اعتراضی در مقابل زندان اوین و ساختمان دنا بازداشت شدند. در حال حاضر تعدادی از بازداشت شدگان همچنان در زندان قرچک ورامین و بند هشت و بند سپاه اوین نگهداری می شوند.

اسماعیل (زرتشت) احمدی راغب، داود (هوشنگ) نعمتی، محسن شجاع، احسان خیبر، مسعود حمیدی، علی بابایی، محسن حاصلی، اسماعیل حسینی، عبدالعظیم اروجی، ارشیا رحمتی، حامد گودرزی و ابراهیم زاده از جمله فعالینی بودند که پس از بازداشت به بند هشت زندان اوین منتقل شده و هاشم زینالی و رضا ملک نیز به بند سپاه زندان اوین انتقال یافته اند.
لازم به یادآوری است که جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی، جانباختگان و مدافعان حقوق‌بشر، به نشانه اعتراض روزهای دوشنبه در مقابل دفتر لاستیک دنا در میدان ونک تهران، نبش خیابان گاندی، گرد هم جمع می‌شوند. آن‌ها روزهای شنبه هم با تجمع در مقابل زندان اوین، خواستار آزادی زندانیان سیاسی می‌شوند.
تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی معترض که در این تجمعات شرکت می‌کنند، صبح روز شنبه ۳۰ آبان، در مقابل زندان اوین بازداشت و به بازداشتگاه‌های مختلفی منتقل شدند و تعدادی نیز در مقابل ساختمان دنا بازداشت شدند.