سازمان بهزیستی: امسال ۸۰۰ زن به علت خشونت خانگی به بهزیستی مراجعه کرده‌اند

ارسال خبر: خانم مونیکا قریشی 1 آذر

151122161652_domestic_violence_624x351_thinkstock_nocredit777حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون “۸۰۰ زن در معرض آسیب و خشونت خانگی به بهزیستی” مراجعه کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری مهر. آقای مسعودی امروز (یک شنبه اول آذرماه) با تاکید بر اهمیت آگاهی رسانی و آموزش در زمینه مقابله با خشونت علیه زنان گفت: “حدود ۱۲۰۰ زن در معرض آسیب و خشونت خانگی از سال گذشته در خانه های امن نگهداری می شوند.”
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ایران همچنین عنوان کرد که باید بر اساس نیاز در هر استان خانه‌های امن راه‌اندازی شود.

آقای مسعودی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد تماسهای اورژانس اجتماعی به دلیل مشکلات خانوادگی است، گفت: “۸.۵ درصد تماس‌های خط ۱۲۳ مربوط به کودک‌آزاری و ۷ درصد نیز مربوط به همسرآزاری است.”

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی برای جلوگیری از خشونت خانگی باید مهارت‌های زندگی و توانمندسازی از بدو تولد و در خانواده فرزندان آموزش داده شود و پس از آن در مهدکودک‌ها، آموزش و پرورش و کتب درسی باید این موضوعات گنجانده شوند.

او همچنین به جرم بودن کودک‌آزاری اشاره کرد و گفت: “بیشتر آزارهای کودکان جسمی و فیزیکی است، کودک‌آزاری جرم عمومی محسوب می‌شود و نیاز به شاکی خصوصی ندارد؛ در حالیکه از این ماده قانونی کسی اطلاعی ندارد و باید اطلاع‌رسانی کافی انجام شود.”

مرکز فوریت‌های اجتماعی اورژانس اجتماعی بهزیستی در ۴ بخش خط تلفن ۱۲۳،خدمات سیار، مراکز مداخله بحران و اورژانس پایگاه فعالیت می‌کند.

براساس اعلام سازمان بهزیستی در حال حاضر ۱۷۰ مرکز تلفن ۱۲۳ در ایران فعال است که سالانه ۶۰۰ هزار تماس با آن برقرار می‌شود.