حمله به دختر جوان دریکی از میادین اصلی کرمانشاه

ارسال کننده : خانم مونیکا قریشی 29آبان

خبرگزاری هرانا ـ دختر بی دفاع در حالی با شمشیر مورد حمله قرار گرفت که وسط شهر، وسط روز،و در امن ترین نقطه شهر کرمانشاه قرار داشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، این حادثه روز “سه شنبه” با نظاره دوربین های نصب شده در حریم شرکت پخش فراورده های نفتی و محل استقرار چندین نهاد امنیتی در نزدیکی میدان سپاه رخ داد.

دختر جوان که مٱموریتش در اداره کل میراث فرهنگی و همزمان با تعطیلی ادارات پایان یافته بود، با این خیال که در آن ساعت کسی مزاحمش نمی شود، با آرامش خاطر در طول پیاده رو به سمت ایستگاه اتوبوس پیش می رفت.اما حرکت سریع یک موتور سوار از روبه رو آرامش را از او گرفت، موتورسیکلت ایستاد، قلب دختر هم ایستاد، همه چیز انقدر سریع اتفاق افتاد که مجال فکر کردن را از او گرفت.

موتورسواری بر موتور پا به پدال، و دیگری هم با شمشیر در سمت مقابلش و با حالت حمله ور شدن.

دختر هم وحشت زده، از بیم جان بدون توجه به عاقبت کار و با نیرویی که از ترس گرفته بود، بی درنگ خود را میان تیغ شمشادهای حاشیه خیابان پرت کرد و از اینکه دید قمه کش ها متواری شدند، از تنها سلاحش یعنی فریاد کشیدن برای رهایی از آن تله وحشتناک تقاضای کمک کرد.

تا اینکه با کمک مردم و ماشین هایی که متوقف شده بودند با همان سرو وضع، برای مطالبه امنیتش به فرماندهی ناجا رفته، داخل محوطه مقابل چشم حافظان امنیت بست نشسته، بلکه فرمانده کل را ببیند و دادش را به گوش او برساند.

اما نیروهای تحت امر، او را با اصرار به سمت اتاقک حراست راهنمایی کرده که مزاحم را از سر راه فرمانده محترم بردارند، که بلافاصله فرمانده در مقابل چشمش از ستاد خارج می شود.

سپس به اتفاق پلیس ۱۱۰ به کلانتری محل حادثه رفته و امیدوارانه شرح واقعه را بازگو می کند. اما به دور از انتظار مصدوم و تلاش براب اقدام موثر بازبینی دوربین های کاشته شده در محل حادثه، ادامه پیگیری به گرفتن یک امضاء جهت گواهی اظهارات شاکی ختم می شود.

دردناکتر از همه، همدردی نیروهای پلیس با به زبان آوردن سخنانی بود که دور از شٱن و جایگاه حافظان امنیت جامعه می باشد،”خدارو شکر طوریت نشده”، “اینها تربیت خانوادگی ندارن، از این صحنه ها زیاد می بینیم”، “سر و وضعت به پولدارهای ۲۲ بهمن میخوره، خواستن گوشی یا کیفت را بزنن”.

دختر با شنیدن این حرف ها که پیامی جز خدشه دار شدن اقتدار پلیس و تن دادن به قضا و قدر معنای دیگری برایش نداشت، با ناامیدی و احساس ناامنی و نگرانی بیشتر کلانتری را ترک کرد.

با این افکار که هر آن ممکن است مورد حمله قرار گیرد، نگران دیر شدن کلاسش بود، مرتب با خود فکر می گفت: “ایکاش وقتم را صرف این کار بی حاصل نمی کردم”.

دختر جوانی که مورد سوءقصد قرار گرفت کسی نبود جز خبرنگار تابناک کرمانشاه، که مٱمور پیگیری مطالبات شهروندان از اداره کل میراث فرهنگی استان شده بود.