مادران معتاد هنگام بارداری به کمپ‌های ترک مراجعه نمی‌کنند

ارسال کننده : navid a f
تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۴ تیر ۹۲ ساعت ۰۸:۰۰
wr_mainNewsA_thumb_20130625_132252_132-38کارشناس دفتر پیشگیری و اعتیاد زنان سازمان بهزیستی استان اصفهان گفت: زنان معمولاً هنگام بارداری خود را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی نمی‌کنند چرا که تصور می‌کنند این یک‌ بار اضافه بر روی دوش آن‌ها خواهد بود و سعی می‌کنند پس از بارداری مراجعه کنند.
علی‌اکبر ابراهیمی، با اشاره به اینکه این مادران در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی مانند سایر بیماران پذیرش می‌شوند، اظهار کرد: این افراد تا زمان زایمان تحت درمان هستند و بعد از زایمان نیز شش ماه تحت نظر متخصص اطفال قرار خواهند گرفت.

وی افزود: زنان بارداری که به مراکز بهزیستی مراجعه می‌کنند و یا در کمپ‌ها نگه‌داری می‌شوند مصرف متادون‌های آن‌ها کاملا تحت نظارت مصرف می‌شود و در درمانگاه‌های سرپایی درمان می‌شوند، ولی مادرانی که ماده مخدره شیشه مصرف می‌کنند به دلیل اینکه امکان آسیب برای فرد و جنین آن بالا است در مراکز اورژانسی نگهداری می‌شوند.

کارشناس دفتر پیشگیری و اعتیاد زنان سازمان بهزیستی استان اصفهان در خصوص خدمات این مراکز به زنان ادامه داد: ویزیت پزشک، ارائه دارو، خدمات روانشناسی و اگر نیاز داشته باشند سازمان نیز مددکار اجتماعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا روابط آن‌ها با خانواده و اجتماع بهبود یابد.

ابراهیمی در پاسخ به این سووال که سازمان بهزیستی برای نوزادان این مادران چه خدماتی ارائه می‌دهد، تاکید کرد: اگر مادر از بیماران عضو سازمان بهزیستی باشد می‌تواند از خدمات سازمان که از شیر خشک تا لباس نوزادان را تامین می‌کند استفاده کنند، اما اگر مادر عضو نبود فرزندان آن‌ها تحت حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت و خود مادر نیز با یارانه‌ای که دریافت می‌شود درمانش ادامه پیدا می‌کند.

وی در خصوص تعداد مادران باردار موجود در کمپ‌های ترک اعتیاد خاطر نشان کرد: از سه کمپ مجوز دار ترک اعتیاد بانوان در استان اصفهان تاکنون یک مورد گزارش شده است که دارای یک فرزند هشت ماهه بوده و مراحل درمانی آن در حال اجرا است.

کارشناس دفتر پیشگیری و اعتیاد زنان سازمان بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: زنان معمولا هنگام بارداری خود را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی نمی‌کنند چرا که تصور می‌کنند این یک‌بار اضافه بر روی دوش آن‌ها خواهد بود و سعی می‌کنند پس از بارداری مراجعه کنند.
http://zananpress.com/archives/38101