نیلوفر اردلان همچنان به دنبال پاسپورت برای حضور در بازی های بین المللی

ارسال کننده : خانم نازی نیکویی سلیم ۷مهر

خبرگزاری هرانا ـ نیلوفر اردلان، بازیکن تیم فوتسال زنان ایران که عدم اجازه همسرش مانع از حضور او در مسابقات بین المللی شد، مى گوید که به خاطر عشق به فوتبال، حتى از مهریه اش گذشته است اما همسرش در ازاى پاسپورت او، چیزهاى دیگرى مى خواست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کلمه، نیلوفر اردلان در مورد انتظارات همسرش در این رابطه به چلچراغ گفته است، نفقه و اجرت المثلی که به زن تعلق می گیرد و من احساس کردم که دیگر به عنوان یک زن در معرض توهین قرار گرفته ام، یک روزی این ماجرا و فوتبال برای من تمام می شود. اصلا همین امروز تمام می شود. حداقل حقم را به عنوان یک زن بگیرم.

نیلوفر اردلان، هافبک ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال زنان ایران که به همراه این تیم برای حضور در جام ملت‌های آسیا تمرین می‌کرد، شهریور ماه امسال به علت مخالفت همسرش این مسابقات را از دست داد.

او پیشتر با رسانه ای کردن مخالفت همسرش گفته بود: “مسابقات جام ملت‌های آسیا برای نخستین بار برگزار می‌شود و من هم در اردوهای تیم ملی تمرینات خوبی را زیر نظر خانم سلیمانی انجام داد، اما همسرم پاسپورتم را برای حضور در این مسابقات نداد و به دلیل مخالفت همسرم برای سفر به خارج از ایران این رقابت‌ها را از دست دادم”.

روز گذشته نیز کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان که نتوانست این تیم را در مسابقه‌های قهرمانی آسیا همراهی کند از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست مشکل او را حل کنند تا بتواند در رقابت‌ها‌ی بعدی، تیم ملی را همراهی کند.

قهرمانی‌های پیاپی در لیگ‌های فوتبال و فوتسال زنان، دو دوره نایب‌قهرمانی مسابقات فوتبال زنان غرب آسیا و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن از جمله افتخارات اردلان هستند، این بازیکن زن به عنوان “خانم گل” شهرت داشت.

عدم اجازه همسر اردلان واکنش های زیادی در فضای مجازی در پی داشت، واکنش هایی که نتوانست تغییری در نظر همسر این بانوی ورزشکار ایجاد کند.

همسر نیلوفر، مهدی توتونچی، از مجریان برنامه های ورزشی است و بعد از پیروزی و بازگشت تیم ملی زنان ضمن تبریک قهرمانی تیم فوتسال زنان به همسرش، بازیکنان و کادر فنی و همچنین فدراسیون فوتبال و ذکر این نکته که “فوتبال یک ورزش گروهی است و فرد محور نیست” گفته بود “قسمت همسر من این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا غایب باشد و تیم بدون او قهرمان شود.”