روزنامه‌نگار مهابادی نفر برتر گزارشگران سازمان ملل در امور پناهجویان اقلیم کُردستان شد

13409
آژانس کُردپا: یک زن روزنامه‌نگار کُرد اهل مهاباد به نام “ژیلا کریمی”، با نوشتن گزارشی درباره‌ی زندگی پناهجویان مقیم اقلیم کُردستان عراق، جایزه‌ی نخست کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد را به خود اختصاص داد.

“ژیلا کریمی” در کفتگویی تلفنی با آژانس کُردپا گفت:” با نوشتن ٣ گزارش که یکی از آن‌ها ترکیبی از زندگی یک زن کُرد سوریه‌ای که جزء آوارگان در اقلیم کُردستان است و نیز زندگی خودم به عنوان زن کُرد روزنامه‌نگار که در اینجا ساکن می‌باشم، از سوی هئیت ویژ‌ه‌ی کمیسیون پناهنگان سازمان ملل متحد ـ شاخه‌ی شمال عراق، به عنوان برنده‌ی جایزه‌ی نخست دفاع از حقوق پناهندگان انتخاب شدم.

کریمی در ادامه افزود، من در این گزارش نگاه ویژه‌ای به زنان به عنوان یک مادر در زندگی آوارگی داشتم که اکثر وظایف خانواده بر عهده‌ی آنان بوده و همزمان نگران کلیه‌ی اعضای خانواده نیز هستند، به همین دلیل این گزارش از این نظر با گزارشات دیگر متفاوت بود.

این زن روزنامه‌نگار همچنین اشاره کرد، در فروردین ماه سال جاری کارگاه آموزشی از سوی کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برگزار گردید که طی آن از کلیه‌ی رسانه‌های اقلیم کُردستان درخواست کرده بودند که با ارسال گزارش که در آن به مسائل و مشکلات پناهندگان در اقلیم کُردستان اشاره شده در این کلاس‌ها شرکت نمایند و سپس از بین تمام گزارش‌ها بهترین گزارش انتخاب خواهد شد.

“ژیلا کریمی” به عنوان تنها زن روزنامه‌نگار از بین ٦٠ رسانه‌ی اقلیم کُردستان که در این کارگاه آموزشی شرکت کرده بود، توانست با نوشتن بهترین گزارش که توسط کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد به انگلیس ترجمه شده بود، به عنوان نفر برتر انتخاب شود.

ژیلا کریمی در سال ١٣٤٧ در شهرستان مهاباد متولد و تحصیلات دانشگاهی را نیز در همین شهر به پایان رسانده و مدت ١٠ سال در مدارس این شهر مشغول به تدریس بوده است

وی در سال ١٣٨٣ همراه با خانواده‌اش مجبور به خروج از کشور شدند و هم‌اکنون مقیم پایتخت اقلیم کُردستان می‌باشد و در حال حاضر در روزنامه و رسانه‌های اقلیم کُردستان به عنوان یک زن روزنامه‌نگار مشغول به فعالیت است.
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=10724