زن حامی حیوانات به همراه ۲۰۰ گربه قربانی آتش‌سوزی شد

ارسال کننده:خانم مونیکا قریشی 8 شهریور

مسئول نگهداری از گربه‌ها در پناهگاهی در نزدیکی شهر اشتهارد به همراه ۲۰۰ قلاده گربه در آتش‌سوزی، جان خود را از دست داده است.

Animal Shelter Eshtehard Fire Woman Killed

یوسف علی میرزا از ایستگاه آتش نشانی خدمات ایمنی شهرداری اشتهارد گفته است که آتش‌سوزی ساعت شش صبح هفت شهریور رخ داده و در آن یک نفر همراه با ۲۰۰ گربه بر اثر خفگی و سوختگی جان از دست داده‌اند.

گزارش تصویری:  گربه‌ها و بنیان‌گذار یک پناهگاه حیوانات در آتش سوختند

علی میرزا در ادامه توضیح داده است که «این مرکز توسط یک تشکل مردم‌نهاد با هدف حمایت و نگهداری حیوانات آسیب‌دیده به‌ویژه گربه‌ها در ۲۴ کیلومتری شرق اشتهارد راه‌اندازی شده بود.»

تنها انسانی که در این آتش‌سوزی جان خود را از دست داده شعله رئوفی، یک زن ۶۰ساله است که کار نگهداری و درمان گربه‌های آسیب دیده را بر عهده داشته و به گزارش آتش‌نشانی اشتهارد بر اثر استنشاق دود خفه شده است.

به گزارش تابناک، برخی فعالان حیات‌وحش این آتش‌سوزی را شبهه‌برانگیز می‌دانند. هنوز دلایل رسمی اعلام نشده‌اند و تنها اعلام شده که مهار آتش حدود سه ساعت زمان برده است.

احتمال عمدی بودن این آتش سوزی را شهرام مهاجر وکیل خانواده رئوفی هم در گفت‌وگو با خبرآنلاین تأیید کرده و می‌گوید: «خیلی‌ها خانم رئوفی را تهدید می‌کردند؛ بعضی همسایه‌ها و کسانی که با امدادرسانی به حیوانات مخالف بودند. البته تهدید‌ها بیشتر در حد شکایت و بستن پناهگاه بود و نه آتش زدن آن. اما گزارش‌های اولیه آتش نشانی نشان می‌دهد به علت اتصالی برق این اتفاق افتاده است.»

رامونا دهقان، مسئول روابط عمومی شهرداری اشتهارد، به تابناک گفته است که «بیشتر گربه‌هایی که در این پناهگاه نگهداری و تیمار می‌شدند، یا سوخته یا به علت خفگی مرده‌اند.»

شعله رئوفی که جان خود را در این آتش‌سوزی از دست داده، ۱۰ سال پیش «پناهگاه جانان» را با هزینه شخصی در اشتهارد راه اندازی کرد و سپس خود نیز به پناهگاه نقل مکان کرد.

پیش از صدمات ناشی از حریق در این پناهگاه حدود ۳۵۰ گربه و ۱۲ سگ آسیب دیده زندگی می‌کردند. اکنون حدود ۱۰۰ گربه و سگ باقی مانده‌اند. آتش‌سوزی در خانه پیش‌ساخته‌ای رخ داده که رئوفی در آن به همراه ۲۰۰ گربه که نیاز به درمان داشتند زندگی می‌کردند.

این آتش‌سوزی به فاصله پنج روز پس از حمله عده‌ای با قمه به پناهگاه سگ‌های بی‌سرپرست در ورامین و زخمی کردن هاله برومند، مسئول و مؤسس این پناهگاه رخ داده است.