امام جمعه اصفهان: گرفتن دست همسر در خیابان قابل توجیه نیست

ارسال کننده : خانم سمیرا اطاعت 15مرداد

تقاطع: یکی از “امامان جمعه” اصفهان می‌گوید که زوج‌ها نباید در اماکن عمومی دست یکدیگر را بگیرند.

ابوالحسن مهدوی با بیان این‌که «مردان و زنان نباید خودشان را انگشت‌نمای دیگران کنند» به خبرگزاری “فارس” گفته: «متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردان جامعه اطلاع ندارند که گرفتن دست همسر باید در حریم خانواده انجام شود به طوری که وقتی از آن‌ها علت این کار را می‌پرسیم، پاسخی غیر قابل توجیه می‌دهند.»

آقای مهدوی هم‌چنین اضافه کرده که «اگر زن‌ها با خواسته خود تمایل داشته باشند که در جامعه از پوششی نامناسب برخوردار باشند» و «نگاه همگان را به خود جذب کنند»، در این صورت «وضع آن جامعه رو به افول می‌رود».

او در توضیح بیشتر افزوده که «وقتی افراد به صورت علنی کارهای زشت انجام می‌دهند، قادرند به صورت مخفیانه نیز همان کارها را انجام ‌دهند».
این عضو مجلس خبرگان در عین حال گفته که «پوشش غیردینی زنان و مردان در جامعه از لحاظ شرعی حرام نیست اما از نظر اخلاقی، نشان‌دهنده بی‌غیرتی فرد است».

ابوالحسن مهدوی در تیرماه امسال نیز در اظهارنظری که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد، مدعی شده بود که «بی‌حجابی» موجب بیماری‌های معده و روده می‌شود.

او با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش «باید چادر را از مقطع اول ابتدایی الزامی کند» تا «دانش‌آموزان از همان ابتدا با حیا بزرگ شوند»، به خبرگزاری “فارس” گفته بود: «بی‌حجابی و بی‌بندوباری هیجاناتی به روح انسان وارد می‌کند که طبق اعلام پزشکان، بیماری روده و معده از این هیجانات آغاز می‌شود و به سایر اعضای بدن سرایت می‌کند. بنابراین اگر انسان به سلامتی جسمی خود اهمیت می‌دهد، باید بهترین پوشش را که چادر مشکی است به سر کند.»
وی اضافه کرده بود که «آزادی فکر در اثر پوشش کامل برای انسان حاصل می‌شود و حیا، ارمغان پوشش کامل با چادر مشکی است».