اعتراض وزیر بهداشت ایران به بازداشت یک پزشک در هنگام درمان بیمار

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 6 مرداد

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بازداشت فروغ رزمجویی، جراح و دستبند زدن به او هنگام درمان بیمار اعتراض کرد.

تجمع شماری از پزشکان در شیراز در اعتراض به بازداشت فروغ رزمجویی، پزشک جراح.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت در گفت‌وگویی تلفنی با صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه خواهان رسیدگی به موضوع شد.

هاشمی بازداشت این پزشک را «خلاف قانون» دانسته و خواهان برخورد قضایی با مأمور «خطاکار» شده است.

روز یکشنبه چهارم مرداد فردی را که با ضربات چاقو مجروح شده بود به بیمارستان ممسنی فارس منتقل کرده‌اند و فروغ رزمجویی نیز به مداوای وی مشغول می‌شود.

این پزشک پس از انجام اقدامات درمانی، با مراجعه به ایستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده فرد مضروب می‌شود که در این هنگام بازپرس پرونده وارد بیمارستان می‌شود و از رزمجویی می‌خواهد که بر سر فرد مجروح حاضر شود اما این پزشک می‌گوید که تمام اقدامات درمانی انجام شده و نیازی به حضور پزشک بر بالین بیمار نیست.

فروغ رزمجویی در ادامه از بازپرس می‌خواهد که در امور پزشکی دخالت نکند. بازپرس نیز بلافاصله دستور بازداشت و انتقال این پزشک را می‌دهد.

این پزشک چند ساعت در بازداشتگاه نگهداری می‌شود تا این‌که با دخالت مقامات قضایی فارس از بازداشتگاه آزاد می‌‌گردد.

به دنبال این رویداد، شماری از پزشکان روز دوشنبه در اعتراض به این بازداشت در شیراز دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همین حال محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پرشکی شیراز نیز گفته: «بعد از وقوع این رویداد، رئیس کل دادگستری فارس شخصاً دستور پیگیری داد و نسبت به آزادی پزشک جراح اقدام شد.»

به گفته ایمانیه، با پیگیری قضایی «افراد خاطی» در این جریان شناسایی و مجازات می‌شوند.